Vad ska jag göra? HJÄLP MIG!

Åhh, jag har verkligen ångest just nu. Vet varken ut eller in. Trodde att vi skulle åka till Norge och jobba, jag och Karro men hon har varit ganska osäker på senaste tiden och har nu bestämt sig för att stanna hemma. Vilket gjorde mig ganska besviken och förvirrad.
Har ju även sagt upp lägenheten i Skellefteå eftersom jag tänkte åka iväg till Norge. Så vad gör jag nu är ju frågan!?

Jag har ju velat bli frisör ganska länge och har tittat på en skola i Stockholm som börjar nu i September, alltså ganska snart! Den kostar ca 100 000 att gå, bara själva skolan. Sen tillkommer det massa avgifter såsom lägenhet, mat osv. Och jag har räknat ut att detta kommer gå på ca 200 000 kr sammanlagt.
Alltså måste jag låna pengar, och betala ca 2000 kronor i 10 ÅR, VARJE MÅNAD!
Tänk om jag inte får något jobb efter utbildningen, vad FAN gör man då?? Då sitter man i some deep shit!

Jag vill verkligen inte stanna i Skellefteå, har ingenting som håller mig fast här just nu, varken jobb, lägenhet, pojkvän osv. Men känns samtidigt som ett stort steg att flytta ensam till en helt ny stad. Men det är ändå någonting som jag faktiskt vill göra och som jag tror jag skulle klara av.
Kruxet är alltså pengarna. Ska man våga chansa? Eller ska man stanna och ruttna i denna stad förevigt?

Kommentarer
Postat av: Challe

Chansa på Carro!!

Det är inte alls farlig att flytta själv till en ny stad :) Jag tycker att du ska satsa på Sthlm hur som helst! Där finns det endå mycket jobb om du inte skulle vilja plugga :)

2008-08-05 @ 20:10:33
Postat av: Mimmi

oj vad jag har det dilemmat.. jag vill heller inte flytta ensam, men jag vill inte bo kvar här :S vad ska man göra med livet?? gaah

2008-08-06 @ 12:55:43
URL: http://mimmmmi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0